Uitwisseling

Wanneer je in de loop van je schooltijd voor enige tijd een school in het buitenland wilt bezoeken kan dat.

Je moet voor een uitwisseling toestemming vragen aan je mentor en studiebegeleider. Deze laatste kijkt of het passend is om hier de lessen te missen tijdens je afwezigheid. Leerlingen die ‘bij’ zijn met hun werk (dus geen achterstanden hebben), zelfstandig kunnen plannen (mbt tot inhalen en eventueel vooruitwerken) en goede resultaten behalen op hun eigen niveau kunnen een aanvraag doen.

Je zoekt meestal zelf contact met een school.

In veel gevallen zal er ook een leerling deze kant op komen. De vraag of dit mogelijk is moet worden ingediend bij de aannamecommissie van onze school. Zij kijken of er mogelijkheden zijn voor deze buitenlandse leerling. Dit is afhankelijk van de ruimte in de klas en de mogelijkheden van de leerling. (b.v. enige kennis van de Nederlandse taal is vereist.)

Wanneer zowel de studiebegeleider als de aannamecommissie akkoord gaan kunnen er definitieve afspraken gemaakt worden (en pas dan tickets geboekt). Uitwisseling is uiteraard niet mogelijk in een examenjaar. De meeste uitwisselingen vinden plaats in klas 10. Een enkele keer in klas 9 of 11.

E-mail aanname commissie: