Koorconcert 25 april 2023

Koorconcert 25 april 2023

Dinsdag 25 april a.s. staan we met ruim 300 leerlingen en leraren in TivoliVredenburg voor ons jaarlijkse koorconcert. Dit jaar zingen we met het bovenbouwkoor het Stabat Mater van Karl Jenkins. In het Stabat Mater wordt het lijden van Maria bezongen. Zij lijdt omdat haar Zoon gekruisigd is. Jenkins heeft het Stabat Mater aangevuld met werken van derden die ook met verwerken van verlies te maken hebben. Incantations, Lament, And the mother di dweep en het Ave Verum zijn aanvullingen buiten de standaard Stabat Mater-tekst. De zangteksten zijn in het Latijn en het Engels en soms in het Hebreeuws, het Armeens en het Grieks. De sopraan Baidar Al Basri zal de solo delen in het Arabisch zingen.

Voor de pauze zullen de 9e klassen van zich laten horen in een eigen programma, de leraren zullen gezamenlijk een drietal koralen zingen en het bovenbouwkoor zal een medley laten horen met Highlights from Porgy and Bess, een opera van Georg en Ira Gershwin.

Het koortconcert is uitverkocht