Eindexamens 2016-2017

Eindexamens 2016-2017

De eindexamens zijn dit schooljaar over het geheel genomen redelijk goed verlopen. Er waren nog heel wat herkansers, ten dele voor een mooiere cijferlijst, maar voor een aantal leerlingen was een herkansing ook nodig om het examen te halen. Voor het vwo hebben uiteindelijk helaas twee leerlingen het niet gehaald, voor het havo drie leerlingen en voor het mavo vijf

leerlingen. De slagingspercentages lagen voor het vwo op en voor het havo ruim boven het landelijke gemiddelde. De resultaten van de leerlingen in het mavo-traject vielen dit jaar tegen, ook voor wat betreft het slagingspercentage. De leerlingen die het havo-traject doen via het mavo-examen in de tiende klas, zijn allemaal geslaagd. De gezakte havo/vwo-kandidaten gaan op het vavo de onvoldoendes wegwerken en de mavo-leerlingen gaan hier op school het examen opnieuw doen. We zullen ze daarbij van harte ondersteunen en wensen hen veel succes!