Eindwerkstukpresentaties

Eindwerkstukpresentaties

Gedurende bijna een heel leerjaar houden de leerlingen van de 11e klas zich bezig met hun eindwerkstuk. Een eindwerkstuk is een groot werkstuk dat gaat over een onderwerp naar keuze. De leerling stelt zich een vraag bij dit onderwerp en gaat op onderzoek uit. Dit resulteert in een geschreven stuk, een kustzinnige verwerking en een presentatie voor publiek. Gedurende dit proces wordt de leerling begeleid door een leraar van zijn of haar keuze. Het eindwerkstuk is al vele jaren een belangrijk onderdeel van het vrijeschoolonderwijs. De titel en de beoordeling worden vermeld op de eindcijferlijst van de leerling. In het eindgetuigschrift, dat aan het einde van klas 12 wordt uitgereikt, staat een schriftelijke beschrijving van het eindwerkstuk door de begeleider. Aardig om te vermelden is dat het profielwerkstuk dat sinds een aantal jaren in het reguliere onderwijs is opgenomen, afgeleid is van ons eindwerkstuk.

Van maandag 28 tot en met woensdag 30 augustus vinden de eindwerkstukpresentaties plaats. Hieronder staat de indeling voor de presentatieavonden per klas. Graag op tijd aanwezig zijn. Er kan per blok gewisseld worden, tussendoor wisselen is niet mogelijk.